01.11.2015

אפליקציה לניהול חשבון

לא מזמן עלתה לאוויר אפליקציית הסלולר של לאומי אותה אפיינו, עיצבנו, נשמנו וגידלנו כאן אצלנו בשנה האחרונה. נשתדל בהמשך לספר בהרחבה על התובנות שהגענו אליהן בעבודה על האפליקציה. הן על תובנות שקשורות בתהליך העבודה והן על פתרונות שנבחרו. בינתיים, קבלו סקירה קצרה של עמודים נבחרים באפליקציה.

האפליקציה היא תוצאה של עבודה מעמיקה ואינטנסיבית של מאפיינים ומעצבים רבים ושל תהליכי מחקר, קונספט, עיצוב פרטני, בדיקת משתמשים וליווי הפיתוח בלאומי.

האתגרים בפרויקט היו רבים והתגובות הראשונות שהגיעו אלינו בשבוע האחרון משמחות ומרגשות. זו הייתה התנסות נדירה ומרתקת לעבוד בתיאום עם כל כך הרבה גורמים – גם אצלנו במשרד וגם עם אנשי ה UX, הפיתוח ומאפייני המערכות בלאומי.

לשמחתנו, לאומי התגלה כלקוח נועז שמבין את החשיבות של חוויית משתמש טובה, פתוח לחדשנות ומשקיע מאמצים רבים כדי להביא בשורה חדשה בבנקאות הדיגיטלית. מבחינה מקצועית – כיף גדול לעבוד על מוצר שהוא מורכב מצד אחד אך מיועד למשתמשים פשוטים ולא מיומנים מצד שני. כמו כן, מאתגר לגשת לתחום רחב ועשיר כמו תחום האפליקציות הפיננסיות ועדיין למצוא איפה עוד אפשר לחדש בו.

דף הבית

בשל עבודת העיצוב המצויינת, כמעט ולא רואים עד כמה מורכב ומאתגר היה תכנון דף הבית.

לאחר ברכת “בוקר/צהריים/ערב טוב” אישית ונעימה, יש ללקוח שלושה כיווני פעולה: בדיקת היתרה ומצב כרטיסי האשראי בחשבונו, קישורים ישירים לביצוע פעולות נפוצות ו/או קבלת מידע מעניין כמו איתור סניף קרוב ולבסוף, כניסה לחשבונו. את כפתור הכניסה לחשבון, שלרוב תופס את מרכז העמוד, הורדנו לתחתית הדף, מתוך הנחה שמי שמחפש כניסה “קלאסית” לחשבונו ימצא אותה בכל מקרה.

הפיד המרכזי

המסך הראשון שלקוח רואה לאחר הכניסה לחשבונו צריך לתת לו תמונת מצב של הנעשה בחשבונו: כמה כסף יש לו, מהן ההשקעות ומהן ההתחייבויות שלו לבנק.

את תמונת המצב הזו אפשר לתת בטבלה מרכזת או במספרים אך אנחנו העדפנו לנצל את המדיום ואת פעולת הגלילה וחדוות הגילוי שטמונה בה, ולספר ללקוח סיפור: מצב העובר ושב שלך הוא X, והנה שלוש הפעולות האחרונות שעשית בו. אלו הם כרטיסי האשראי שלך וכך וכך אתה חייב, אלו ההלוואות שלקחת ובתוכן אתה יכול לראות בצורה גרפית וברורה כמה עוד נשאר לך לתשלום וכן הלאה – עוד ועוד ויזואליזציות ואינפוגרפיקות המוצגות ללקוח בהתאם למספר המוצרים הבנקאיים שיש לו. סדר התצוגה נקבע על פי סדר החשיבות כפי שהבנו ממשתמשים ומהבנק, ובכל מקרה ניתן לשנות את סדר הופעת הנתונים לפי העדפות אישיות.

תנועות בחשבון

בעבר – הייתה זו טבלה שהכילה נתונים על יתרות וחיובים בפלוס ובמינוס. גם כאן, הסיפור הוא בעצם מה הן הפעולות בנקאיות שקרו בחשבונך לאורך זמן ולכן גם את זה בחרנו לספר כסיפור: זהו טיימליין של האירועים הפיננסיים שקרו בחשבונך. האירועים מסומנים באייקונים לפי סוגים ועל כל אחד מהם ניתן להעמיק ולחקור: מתי בדיוק זה קרה, מה האסמכתא בנקאית לביצוע הפעולה וכן לצאת ולבדוק פעולות דומות או לחזור ולבצע פעולות דומות או קשורות. את ההרחבות והמידע הנוסף המלא ניתן לקבל באמצעות לחיצה על כל שורה בטיימליין, ויש גם קיצורי דרך למשתמשים מתקדמים: SWIPE על כל שורה בטיימליין תחשוף פעולות קשורות ותנועת הרחבה עם שתי האצבעות חושפת את היתרה שנשארה בחשבון לאחר ביצוע כל פעולה ופעולה.

איתור סניף

כשעיצבנו את איתור הסניף באפליקציה חשבנו על המשמעות של חיפוש בפלטפורמה ניידת: ייתכן שהמשתמש מחפש סניף כלשהוא של הבנק, אך סביר יותר שסניפים בסביבתו, שיוצגו לו באמצעות מפה או רשימה המסודרת לפי מרחק, יועילו יותר. כמו כן, בפרטי הסניף דאגנו לשלב מידע רלוונטי לכאן ולעכשיו: האם ומתי הסניף יהיה פתוח וכן שילבנו כפתור שמוביל לאפליקציית ניווט מתוך נסיון להבין ולהקל על ההגעה לסניף.